Hogy mik vannak?!

Koncertlátogatásokból levont logikus következtetések. Nagyon tanulságos.

Friss topikok

  • Bukócső Edömér: S aztán a pap... (2013.02.12. 14:58) Ana
  • Toma: @Madafaka: Hát nem... Pesterzsébet (2013.02.08. 15:27) Nemzetközi Béla Nap
  • Madafaka: @Csáp: Csáp bazmeg ez kurvanagy :DDDDDD NB I. :D még mindig röhögök :D (2013.01.05. 12:49) Meet Eszter
  • mocc: ja kérem, volt más opció is a 7végére ha jól tudom :P (2012.12.16. 20:29) Nyugdíjas bál
  • sensimilla1: ha van marlboro man, akkor en letrehozhatom az LD Ladyt? (: (2012.12.15. 11:55) Ágy, Asztal, TV

Linkblog

Elvek

Madafaka

2007. június 22. - Budapest, Blue River

Budapest legbátrabb zenekara megint megmutatta mitől döglik a légy. András. Nekünk asszem beszélnünk kell. És hogy miért nincs a templom tetején akvárium? A reklám után kiderül.

Úgy egy hónapja láttam valahol, hogy lesz Masszív meg Kingston Cruisers a Blue Riveren. Mivel szívemnek kedves mindkét zenekar (Itt jegyezném meg, hogy a Kingston Cruisers nemrégiben megjelent CD-jén a köszönetlistán szereplek is. Már csak ezért is érdemes megvásárolni.), már tudtam, hogy ott leszek. De nem akartam senkinek se ráterhelődni a vendéglistájára így azzal a javaslattal álltam elő, hogy mi lenne, ha mi kezdenénk az estet. Természetesen azt mondták jó. A Petitől kaptam flyermintát, ami alapján terítettem a fél várost, és persze Kőszeget azzal a nem titkolt szándékkal, hogy a rengeteg ember, aki eljön hanyatt homlok vesse magát a Duna habjai közé, amikor belecsapunk a lecsóba. Ez elmaradt. Akárcsak a műsorszolgáltató lap tulajdonos részről történő aláírása. Történt ugyanis, hogy a nagy sikerre való tekintettel úgy döntöttem, hogy elérkezett az ideje a számaink Artisjus általi levédésének, hogy aztán majd csakúgy dőljön a lé az ilyen nívós fellépésekből adódóan. De volt egy bibi. Ugyanis mikor odamentem a tulajhoz, hogy biggyessze rá a kézjelét a lapomra, azt mondta, hogy "Ha összedobjátok a jogdíjat, akkor aláírom. De egyébként nem, mert mi csak az átalány díjat  fizetjük be, amit a a TV és a rádió sugárzása okán kell." "Tehát én fizessek két rugót, hogy majd aztán adózás után visszakapjak 1500-at?" Merült fel bennem a kérdés teljesen jogosan és odamentem Sz. András Artisjus képviseleti szervhez, hogy ugyan világosítson már fel, hogy ez-e a normális metódus, mert ha igen, akkor én nem látom, hogy miért is jó nekem, mint szerzőnek ez a lejelentés cucc. Természetesen nem ez a normális forma. Azt mondta, hogy nyugodtan adjam be a papírt így aláírás nélkül. Ő le tudja igazolni, hogy felléptünk, azt majd kijön az Artisjus és kiszedik a pénzt ami kell. Elégedett vagyok. Csak az bánt, hogy nem ez az egyetlen hely, ahol ezt megcsinálják. És  mondom. Egy ezerötszáz forintos tételről beszélünk, szóval nem a megélhetésem függ a dologtól, hanem elvekről van szó. További szépséghiba, hogy a hely technikusát is a Petiéknek kellett kifizetni. Namost felmerül bennem a kérdés, hogy ha a hely állítása szerint nem volt itt koncert (merthogy akkor kéne fizetnie az Artisjus fele és ezt ugye nem teszi meg), akkor mi a tökömet csinált a technikus? Miért kéne neki bármiért is pénzt adni? Miért kéne a helyért pénzt fizetni ha fel se lépünk ott? Bonyolult az élet, mi? Persze csak papíron nem léptünk fel. Valójában azonban igen. Máskülönben hogyan írnék beszámolót?

10-re volt meghirdetve a kezdésünk. Én az időt addig fröccsözéssel ütöttem el, ami kétszer 650 forintomba fájt. Mivel a napra ez volt az össz vagyonom, így innentől másokra támaszkodtam és áttértem a 400 forintos csapolt Sopronira. Jasonnak eredetileg becsúszott még egy fellépése a Road Movie-val a Kutató Intézetben Kőbányán. Aztán azt mondta elmarad, és megjön időben. Mivel kilencig se volt sehol már kezdtem aggódni. Aztán kilenc negyvenkor kiderült, hogy mégis meg volt tartva a buli, de már úton van. Így 20 perc csúszással ugyan, de nekivágtunk. A nyitódal a jól bevált Próbababa volt, amibe szerintem túl sok a refrén. Egy új szonettet adtunk elő, ami a Börtön címet viseli. Ez nem szólt annyira jól, mert még nem játszottuk elégszer, de nem lesz ez mindig így. Többek szerint a dalok közti felkomfjaim újabban hagynak némi kívánnivalót maguk után, úgyhogy kénytelen leszek egy külön szettlistát összeállítani erre a célra, mert az tényleg nem járja, hogy a szám előtt is a számról beszélek. Egyébként lámpalázas is voltam, mert végignézett a Lipi, és féltem, hogy visszamondja a Skalandot. Ugyanis. Figyelj, mert csattanó jön. Júni 30-án, szombaton mégiscsak fellépünk a NagySkalandon öt óra negyvenes kezdéssel. A tömeg nem őrült meg annyira, mint teszemazt a Masszívon, de mivel két külön kategóriát képviselünk ez nem is jelent számomra problémát. Mindenesetre akoncert végeztével (Amin a Violetta ugyan nem vett részt, de egy hirtelen ötlettől vezérelve a Masszívból a Dani, mint másodgitár igen. És ráadásként a Skalandra is jön velünk.) erősen elfogott a nosztalgia és vágyat érzek egy vecsési Zeneklubos monstre koncertre, merthogy azt a helyet a KOC nagyon kedveli. Egy kocsmáról van szó a vasútállomás tőszomszédságában, ahol egyáltalán nincs tánctér, és ez az igazán egészséges miliő a számunkra. Arról nem is beszélve, hogy már megint annyi dalunk van, hogy kénytelenek vagyunk idő hiányában kihagyni egy csomót. Ez történt most is.

Utánunk a Masszív következett, akiknél - akárcsak a legutóbbi Blue Riveres Testi Egyenleg vs. KOC koncerten - már a koncert megkezdése előtt elkezdtek előre özönleni az emberek, hogy elfoglalhassák a legjobb helyeket. Nem számoltak azzal azonban, hogy én, az immáron ismét mexicoi utcagyerekké avanzsált sztár, nem fogom tétlenül nézni, hogy Süni, a Masszív leendő szaxofonosa, hármasban ücsörögjön a fiatalos hajával meg a sörével. Úgyhogy előre is rángattam egy laza tánc erejéig. Nem tudom, hogy hogy jött, de nekem adatott, hogy kiválaszthattam az utolsó dalt, amit aztán együtt énekeltem a Szaszával, akinek addig kéne gyereket csinálnia, amíg még ilyen fényesen tündöklő csillag, mint most, hiszen például a Kontor gyerek is milliókat ér, bár a Pityinger csak ötszázezret, de az is pénz.

A Masszív után a Kingston Cruisers jött. A közönség eddigre meglehetősen megfáradt, így egy csöppet csökkent a nézőszám. Ráadásul valamelyik kábel bitangmód kattogni kezdett, ami nekem mondjuk visszaadta az öreg bakelit életérzést, de a Petinek ez egyáltalán nem tetszett. Szaszát a hang inkább egy jó kis fingkúrára emlékeztette és nagyfokú színészi kvalitását bevetve ezt el is játszotta többször hosszan a Kingston becsülettel letolt szettje után. A KC által előadott Kincs ami nincs betétdal alatt megállapítottuk Lacival, a roadommal, hogy a legjobb az a Zsoldoskatona Ettoréja.

Ahogy sejtettem, a zene nem szólt hajnalig, nade nem is volt nagyon kinek, hiszen a végére csak a Tízeuro aka Gazdagsrác, a Süni, illetve én maradtam, majd együttesen belevágtunk az éjszakába. Láttunk egy sünt az Erzsébet híd lábánál, aki közeledtemre megpróbált elszaladni, de mikor rájött, hogy nem egy világbajnok futó, inkább begubózott. Megfordult a fejembe, hogy hazahozom és berakom egy akváriumba, mert meg tudtam volna zabálni, de aztán nem. Keresztúrig jöttem, merthogy másnap feljöttek nagyanyámék Nagykátáról és hoztak nekem csirkepörköltet, gyümölcslevest, meg zöldbabfőzeléket. Kérdezte, hogy mit főzzön. Én mondtam, hogy valami könnyűt. Pacalt akart. Ebből lett ez a kompromisszum.

Ja és hogy miért nincs a templom tetején akvárium? Hát milyen hülyén vette volna ki magát, ha Jézust keresztre feszítés helyett a vízbe fojtják? Muhaha.

U.i.: A vasárnapi házibulin megtudtam, hogy a Masszív új szaxofonosa (Asszem szoprán. Az amelyik még csak nem is hasonlít a szaxofonra.) azt mondta ránk, hogy brave-ek vagyunk, merthogy ő francia és nem tud magyarul. A brave amúgy bátrat jelent, de azt nem tudom, hogy milyen kontextusba. Mindazonáltal érdekes, hogy a Masszívból már két ember is a bátor jelzővel illet minket.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://madafaka.blog.hu/api/trackback/id/tr68104949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása