Hogy mik vannak?!

Koncertlátogatásokból levont logikus következtetések. Nagyon tanulságos.

Friss topikok

  • Bukócső Edömér: S aztán a pap... (2013.02.12. 14:58) Ana
  • Toma: @Madafaka: Hát nem... Pesterzsébet (2013.02.08. 15:27) Nemzetközi Béla Nap
  • Madafaka: @Csáp: Csáp bazmeg ez kurvanagy :DDDDDD NB I. :D még mindig röhögök :D (2013.01.05. 12:49) Meet Eszter
  • mocc: ja kérem, volt más opció is a 7végére ha jól tudom :P (2012.12.16. 20:29) Nyugdíjas bál
  • sensimilla1: ha van marlboro man, akkor en letrehozhatom az LD Ladyt? (: (2012.12.15. 11:55) Ágy, Asztal, TV

Linkblog

Fosós Pityu

Madafaka

2008. július 2. - 5. , Sopron, VOLT fesztivál

Körülbelül 6 évvel ezelőtt jártam a VOLT-on utoljára. Akkoriban még több volt a hely, viszont nagyobb volt a sár is. Ráadásul esett, nem volt meleg víz és a WC-k is hagytak némi kívánnivalót maguk után. Pár dolog azóta megváltozott.

A 7:40-es gyorssal döcögtünk le Andival Sopronba jóformán tartva a menetidőt. A rutinnak valamint az éveknek köszönhetően végig ülőhellyel. Sopronban a tömeget megkerülve gyorsan taxiba szálltunk és ezer forintos áron felvitettük magunkat a fesztivál területére, hogy a nyert időt előnyünkre fordítva hamar sátorhelyet találjunk. Ekkor ért az első döbbenet: a hely már most szinte teljesen tele van. Végül egy kőfal egy faház és egy terepjáűró által közbezárt területen sikerült sátrat verni az ügyesen becsempészett kalapács segítségével. Az LSD-t, az esernyőt és a bevásárló kocsiban hozott 16 hamburgert kénytelen voltam a bejáratnál leadni.

A forróságra való tekintettel ellátogattunk a közeli strandra, ahová belógtunk a kijáraton, mivel én úgy gondoltam, hogy a fesztivál látogatóknak ez nem csak hat éve volt ingyen. Aztán rövid pancsolás után visszamentünk, majd öt  óra magasságában az MR2 - Coke színpadon kezdett a Ludditák és a nap elvislehetetlenül égetetett. Visszázs érzésekkel hallgattam őket, de leginkább a Moslékország című daluk ütött ki. Fejtse már meg valaki: "Moslékország az utolsó sorban, lehet hogy utolsó, de élen áll a sorban." Vélemény: lehet, hogy a Fiáth lányok kiválló rímfaragók, viszont az általuk is ismert szar hangosításnak köszönhetően teljesen fölösleges energiapazarlást folytatnak. Utánuk Copy Con következett, aki ezúttal teljes zenekarral érkezett és egy nagyon fess Legoman-nel, akinek bámulatos módon pont olyan hangja van, mint a Copy Connank, úgyhogy már-már megkérdőjeleződik bennem, hogy akkor most ki is a király. Őket nem néztem végig, mivel a Nagyszínpadon ekkortájt kezdett Roy Paci és az Aretuska, akik kellemes tinglitangli muszikájukkal simán megvettek, úgyhogy le is ültem nekik, amikor ez volt a kérés. Utánuk vissza a Coke-hoz Irie Maffiaára, totális katarzis. Ezután kezdődött a kitartási időszak a Dreadzone-ra, de elbuktam a dolgot. Ebben nagy szerepe volt a Kispálnak amin kis híján elaludtam és a Lukács féle Tankcsapda kántáltatás sem ébresztett fel, holott még csecseket is vonultatott a színpadra. Fél egykor átnyargaltunk a Samsung Mobile Arénához, ahol épp a Shantel & Bucovina Club Orkestar köszönt el én meg nem voltam hajlandó életben maradni az elkövetkező egy órában, úgyhogy aludni tértünk.

Második nap nyolckor keltünk, majd hogy minél inkább leredukáljuk a fogyasztási költségeket a városba indultunk konzervekért, illetve péksüteményért. Valamint a fürdőfelszereléssel az oldalunkon elterveztük a strandolást is, mint a tisztálkodás épeszű módját, hisz kinek van kedve órákat várni egy hidegvizes zuhanyzásért. Az állomáson csatlakozott hozzánk a Süni, akinek a kérésére ezúttal jegybefizetéssel mentünk a strandra, és még csomagmegőrzőt is bérelhettünk. A medence felé haladva sikeresen felrúgtam a Brains basszugitárosának a sörét, úgyhogy fél óra sorbanállás következett, majd leültünk egy asztalhoz. Ekkor ismerkedtem meg a helyi fesztivál sztárjával, Fosós Pityuval, aki nőért, kajáért és piáért sosem fizet és egész nap egy ismeretlen eredetű vörösboros flakonnal rohangált, többször kitérve a budira. Miután ezt kifejtette nekünk és fölzabált egy az asztalon hagyott sültkrumplistálat átvette a korábban megrendelt hamburgerét. Menő arc. Magamban mosolyogtam, majd pár óra elteltével felbonottam a babkonzervem. Ezen az estén az első látott zenekar a Sonny and his wild cows volt, akiket a remek marketingnek köszönhetően vétek lett volna kihagyni. Konkrétan két napja mást se láttam a WC-ken elhelyezett szórólapokon, minthogy lesznek. Utánuk a KFT-be néztem még bele, majd jött a Roni Size Reprazent. Nem számítottam rá, hogy tetszeni fognak, arra meg végképp nem, hogy ennyire. Akadt, aki még alattuk is sátorállítással foglalkozott. Az estet a Cypress Hill zárta a számomra és az anyagi költségeim elég felemásan alakultak, mert igaz, hogy már nem ettük a helyi kosztot, viszont a 300 forintos csapolt sörtől átpártoltunk a fejenként 800 forintos Hilltop fröccsre, és a borozó mellett található lángososról egész egyszerűen nem lehetett lemondani.

Harmadik nap volt a mentőnap, a helyrerakónap vagy a dőzsölő nap.  10-kor keltünk és bementünk várost nézni, majd 12 óra magasságában csatlakozott hozzánk Nóra és Gyula. Betértünk a fehér rózsa vendéglőbe, ahol én valami csülköt ettem sztrapacskával. Fenséges volt. Aztán a fesztivál területén folytattuk a Hilltoposkodást, majd a sült malacot is kipróbálhattam és egy üveg Törköly is hozzánk került. Az első látott zenekar ennek megfelelően az Alvin és a Mókusok volt. Nóra szerint a Viki szörnyen hamis. Utána a PASO újfent leültetéssel. Udvariasságból megtettem. Őket Hobo követte. Remek volt. Itt kértem két fröccsöt, mire kaptam két VBK-t. Hobo után át Belgára, akiket a Headbangers Ball Arénába raktak be, úgyhogy volt mögöttük valami Hardcore zenekar is vagy mifene, egy szám erejéig (legalábbis én ennyit hallottam), amúgy a szokásos szett. Ugyanezen a helyen korábban belenéztünk a Hippikillerbe is, mert azt hittem, hogy érdemes. Annyian voltak rajtuk is, mint rajtunk egy jól sikerült koncerten. Belga után a listát nézve egy óra kiesik, mert a következő emlékképem a Manu Chao, amin ezúttal nagyszerűen éreztem magam. Utána folytatódott az italozás és én hajnali négykor keveredtem a sátorba, majd jött a legszörnyűbb nap.

A déli kelést még teljesen jól vettem, de ettől függetlenül az egész nap egy kínszenvedés volt. Maximum egy sört ihattam egész este és irigykedve néztem azokat, akik csak erre az egy napra jöttek és ennélfogva még telve voltak energiával meg pénzzel, amikor én gyakorlatilag a halál faszára kívántam már az egész fesztivált Offspringestől, mindenestül, de ha azt vesszük, hogy leginkább ezért jöttem le, hát muszáj volt erőszakot tennem magamon. No csak címszavakban. Az Animal Cannibals kifejezetten vicces volt, a Run to the sun szar és unalmas, a Méhekről lemaradtam, a Doors-ot én nem szeretem és az emlékzenekarát sem, de megmentettem egy embert a biztonsági öklétől. AZ URH kellemes csalódás volt, csak a Müller Péter nem kéne bele és az Offspring egy csalódás. A CD-men gyorsabban jönnek egymás után a számok.

A hazaút közel négy órát vett igénybe, mert a szombathelyi gyors késett. De szerintem azok mi voltunk. Holnap Hegyalja, a nagyszínad hangosítása meg sok kívánnivalót hagy maga után.

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://madafaka.blog.hu/api/trackback/id/tr25558504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bringás 2008.07.08. 12:04:51

Érdekes, hogy aznap, mikor a Cypress Hill volt én is ott voltam, és a fesztiválsöröket ismerve rögtön fröccsökkel indítottam, ráadásul a Hilltopnál, de az általunk vásárolt nagyfröccsök darabja 450-be került. Ellentétben a többi pulttal, ahol 1100-ért adták a szar kannás fröccsöt.

Matthew 2008.07.08. 12:12:32

index címlap Béla!

Madafaka · http://madafaka.blog.hu 2008.07.08. 12:15:19

hihetetlen, mingyá fotózom :)

darabáron meglehet hogy annyi volt de én az ezerhatszázas ún. hilltop koktélt mondom, mert abban barátibb volt a bor-víz arány.

Madafaka · http://madafaka.blog.hu 2008.07.08. 12:20:52

mondjuk az ominózus vbk esetnél pont az jött le, hogy a kannásnak 150 a decije szemben a hilltopos 200-zal, amit én még így is szokallok. 100-ér decije lenne az igazán baráti, hamár a sör árát lent tudják tartani

mpeti 2008.07.08. 12:35:09

"Moslékország az utolsó sorban, lehet hogy utolsó, de élen áll a sorban."

Szerintem: több sor van, abból az utolsóban áll, de a sornak a legelején.

"Vigyázat, a szöveg irodalmi igényességű!" Hogy egy másik hallhatatlan klasszikust idézzek :o)

mpeti 2008.07.08. 12:36:25

persze halhatatlan nem hallhatatlan.. bár mostanában nem sokat hallottam a rózsaszín pitbullról :o)

1 2008.07.08. 12:59:00

moslékország utolsó a sorban, tudom, hogy utolsó, de élen áll a sportban

mangorlo 2008.07.08. 12:59:12

jól nyomod geci írjá soksok feszkóról hova mégy még idén?

mpeti 2008.07.08. 13:02:07

upsz ebben a megvilágításban már más a szöveg...

Madafaka · http://madafaka.blog.hu 2008.07.08. 13:04:24

kösz 1.

hegyalja
balatone, debrecen, zenta csak futólag
sziget

1 2008.07.08. 13:09:58

okes:
moslékország utolsó a sorban:
tudom, hogy utolsó, de élen áll a sportban
moslékot, hogy alhass,
hogy nőjön az alhas,
a lugasba meg odaszart a csodaszarvas

istenkiralyvagy 2008.07.08. 13:21:10

úgy van geci, írjá'!

-hová mész,
-mit piálsz (kemény vagy)
-hová sikerült belógni (kemény vagy)
-esetleg +baszni ha sikerül valakit (kemény vagy?)

pikula · http://ilovebp.blog.hu 2008.07.08. 13:24:49

Nekem Manu Chao produkcioja nagyon nem tetszett. Tavaly Szigeten kiraly volt, de ez? Hat talan meg unatkoztam is.

Bobby 2008.07.08. 13:35:43

sokfelé voltam már fesztiválon, de ez számomra zeneileg mindent vitt

az egyes zenekarok ehylszínei és időpontjai néha nem lettek eltalálva, a túl kis sátor miatt (pl: EDDA, Beatrice), de hát nem pengethet mindenki a nagyszínpadon este 10kor

Papp Sanyi 2008.07.08. 13:51:25

Hiba volt a Belgát oda a kis színpadra berakni. Hiba volt a Colorstart a nagyszínpadra, fél 6ra berakni (főleg ilyen fos hangosítással). Egyébként jó volt, jó csajok voltak. A dobozos söci kissé drága volt (420ft), de a kaják olcsók voltak még bent is.

effer 2008.07.08. 14:11:16

Nem értem, mitől volt olcsó bent a kaja...

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.07.08. 14:12:51

A tavalyi sokkal jobb "volt"
viszont hiltop forever
én utso napon tatárt, huslevest és lazacot ettem 1500-ért
és melé calsberg 290-ért
persze ez sopronban van

Bobby 2008.07.08. 14:46:00

Papp Sanyi 2008.07.08. 13:51:25


Az biztos, hogy a csajokkal nem sok gond volt! :)

dr. nyelvtan 2008.07.08. 14:51:10

nem LEREDUKÁLJUK, hanem redukáljuk.
nézd meg a redukál szó jelentését.

candy · http://wunderbike.postr.hu 2008.07.08. 15:40:11

Amúgy 16 hamburgert csak akkor nem volt szabad bevinni, ha nincs odagumipokozva a kosárhoz, mert úgy balesetveszélyes, könnyen ráeshet veleki lábára.
Amúgy drogoknál valami kutyulást tiltottak, legalábbis az osztásjel azt mutatta. Mindegy legalább láncfűrészt, flexet és benzines fűkaszát be lehetett vinni a piktogrammok szerint...

The Strange · http://strange.blog.hu 2008.07.08. 16:26:12

Pikula, ez a Manu Chao neked nem jött be? Furcsa, nekem sokkal jobban tetszett a tavalyinál, és akivel beszéltem mindenki ezt gondolta. Nekem életem egyik legjobb koncertje volt...na de kinek mi...:-)

fritz kraft · http://kraft.blog.hu/ 2008.07.08. 17:13:19

hát, akinek tetszik egy frázispufogtató zenekar, akiről húsz perc után is úgy tűnik, hogy még mindig az első számot játsszák, annak egéssségére :)))

fritz kraft · http://kraft.blog.hu/ 2008.07.08. 17:13:56

...gondolva itten a MenőCsávóra ugyebár.

dtempp 2008.07.08. 17:14:46

a manu chao nagyon jo volt, de nem nyomták maxon az érezhető. a többi sztárfellépö egy kalap fos élményt nyújtott. a dreadzone is király volt.
nemtom, sztem nem volt annyira szar a 300-as sör, de 350-ér a démon viszont fasza volt. Bent kajat nem vettem, húzzák le akit akarnak.
utolsó nap tényleg szörnyü volt, kibaszott sok suttyó jött be napijeggyel. elis mentem aludni..
süti beállítások módosítása