Hogy mik vannak?!

Koncertlátogatásokból levont logikus következtetések. Nagyon tanulságos.

Friss topikok

  • Bukócső Edömér: S aztán a pap... (2013.02.12. 14:58) Ana
  • Toma: @Madafaka: Hát nem... Pesterzsébet (2013.02.08. 15:27) Nemzetközi Béla Nap
  • Madafaka: @Csáp: Csáp bazmeg ez kurvanagy :DDDDDD NB I. :D még mindig röhögök :D (2013.01.05. 12:49) Meet Eszter
  • mocc: ja kérem, volt más opció is a 7végére ha jól tudom :P (2012.12.16. 20:29) Nyugdíjas bál
  • sensimilla1: ha van marlboro man, akkor en letrehozhatom az LD Ladyt? (: (2012.12.15. 11:55) Ágy, Asztal, TV

Linkblog

A végén van egy ajánló

Madafaka

2007. november 3. - Budapest, Blues Alley | Gödör

A tervnek megfelelően egy igen hangulatos klubkoncertet adtunk 13 fizető vendéggel 12 baráttal 4 fő másik zenekarral 3 szervezővel, 1 csapossal és egy üzletvezetővel. Mi tagadás remekbeszabott volt.

Nyolc órakor kezdtünk egy azt megelőző uszkve fél órás felpakolással, aminek az lett az eredménye, hogy a hat fős kis társaságunk igen kényelmesen elfért a piciny színpadon. Ez engem, bevallom, nagyon meglepett. A már eredetileg felhelyezett Rock Nightos molino mellé a mienk is nagyon szépen felfért, úgyhogy elég nagy az esélye, hogy a lent lévők alaposan megjegyezték a nevünket. Volt is rá okuk.

Mivel ezen a napon került megrendezésre a Gödörben az Afro Aid Fesztivál, ezért a Masszív helyett bizonyos Liquid Fire-rel léptünk fel, de mivel mi is jelentkeztünk a gödrös bulira, ezért elénekeltem a Kumbaya Mylord-ot, ami a következő zenekar énekesének mérhetetlenül tetszett, akárcsak a Dallas. A számlista tekintetében elszakadtam a hagyományoktól és ezúttal az első helyre a Pankrációt helyeztem, majd egy elég beteg asszociációs futam kíséretében jutottunk el a Himnuszig egy töréssel, ahol a visszataps volt betervezve. Működött. A Szomolyás közönségbevonás is nagyszerűen sült el, és az est megkoronázásaképp az István nagy kalandján egy pár még táncra is perdült.

A Liquid Fire lehet, hogy fiatal, lehet, hogy sok feldolgozást játszó zenekar, de azt nem lehet tőlük elvenni, hogy lehengereltek. Leginkább az énekessel voltam megelégedve, mert a gesztusaiból akarva akartalanul is arra gondoltam, hogy nem egy pici klubban vagyok, hanem egy nagyszínpados zenekart nézek. Aztán persze amint levettem a szemem a színpadról egyből kiderült, hogy mi is a szitu. Amikor megkérdezte a végén, hogy hogy tetszettek én azt mondtam neki, hogy igaz, hogy tucatzene amit csinálnak (Amit nem rossz értelemben mondok, mert profin adják. Amolyan Franz Ferdinandos. Gondolom, mert volt tőlük egy feldolgozás, ami nem lógott ki a sorból.), de az ő színpadon levése olyan frenetikus volt, hogy Mick Jagger jutott róla az eszembe, csak neki nincs akkora szája. Cserébe ő meg megdicsérte az átvezetéseimet, meg hogy sokat tanult az este tőlem. Én ezt egy vettem észrével nyugtáztam, majd átmentem a Gödörbe.

Olyan fél éjfél körül érkezhettem meg, és kicsit tartottam attól, hogy pont lecsúszok a Masszívról, de aztán kiderült, hogy még el se kezdődött. Épp valami capoeira bemutató zajlott a nagyszínpad előtt én meg el is kezdtem hőbörögni, hogy Brazília az nem Dél-Amerikában van? De mivel azok is csórók, így érthető, hogy oda is kell a segítség, szóval a kérdés meg is lett válaszolva, úgyhogy benyargaltam a backstage-be, hogy letegyem a táskám, mert az értékes mikrofonszettem már mégsem adhatom le a ruhatárba. Ekkor jött Szaszához meg hozzám a szervező, hogy mennyire örül, hogy megint itt vagyunk, és én hiába mondtam neki, hogy én nem vagyok zenekartag ő akkoris nagyon örült. Szasza szerint biztos emlékezett rám, hogy tavaly is én kajáltam föl a szendvicseket és ebből hitte, hogy tag vagyok. A Masszívot ezúttal egy igen népes társaság nézte meg és a közönség táncolási kedve sem lankadt egy pillanatra sem. Meglepett ez a tömeg, hiszen a tavalyi Almássy téri rendezvény közelsem sikerült ilyen jól és nem csak az akkor délutáni Masszívról beszélek, hanem a késő esti koncertekről is.

Utánuk a Klezmerész jött és nem nehéz kitalálni, hogy klezmert játszanak. Bevallom eddig azt hittem, hogy csak a ska zenekarok körében népszerű ez a vicces névválasztási formula. Hihetetlenül jók voltak és már az első taktustól kezdve mozoghatnékom volt és ez jóformán egy pillanatra sem csillapodott. Az énektanárom egyszer azt, mondta, hogy a zsidóknak nincsen saját kultúrájuk, csak mindenhonnan lopnak ahonnan nem szégyelnek és ez valóban így is van, hiszen itt is a cigányzenétől kezdve az ír elemeket felvonultató fehér ruhában ne menj a szakadék szélére, te lány témájú dalig (aminél eléggé fülelnem kellett, hogy feltűnjön a magyar nyelvű ének, de akkor jött csak az igazi katarzis) minden megtalálható volt, de mégis egyértelműen felismerhető. Tízeuroval megpróbáltuk megkeresni ennek az okát, de egész egyszerűen nem sikerült. Biztos a hangzás. Utánuk én átmentem a Könyvtárklubba Gimmeshotra, de eddigre már be is fejeződött a buli. Persze lehet, hogy nem is itt volt, úgyhogy a budapesti éjszakában hangoskodtam hajnalhasadtáig, majd nyugovóra tértem.

Tudom, sokan mérhetetlenül sajnálják, hogy lecsúsztak a KOC-ról, de hogy szomorúságukat enyhítsem ezúttal felhívnám a figyelmet a vasárnap (november 11.) esti (20.00) koncertünkre, mikor a Tropical Transform Quintet társaságában (ők lesznek utánunk) lépünk fel a Poly Klubban [Budapest VII.ker. Tivadar u. 3. (A Tivadar u. az Almássy térről nyílik, párhuzamos a Wesselényi és Dohány utcával.)]. Lesz még egy zenekar, de az ő nevüket nem tudom és az egész koncertsorozat az Egyesek Ifjúsági Egyesület szervezésében zajlik. A rendezvény ingyenesen látogatható, de az egyesület adományokat szívesen fogad.

Update: Nem a Klezmerész volt amit láttam, hanem a Vodku v glotku.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://madafaka.blog.hu/api/trackback/id/tr56218875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása