Hogy mik vannak?!

Koncertlátogatásokból levont logikus következtetések. Nagyon tanulságos.

Friss topikok

  • Bukócső Edömér: S aztán a pap... (2013.02.12. 14:58) Ana
  • Toma: @Madafaka: Hát nem... Pesterzsébet (2013.02.08. 15:27) Nemzetközi Béla Nap
  • Madafaka: @Csáp: Csáp bazmeg ez kurvanagy :DDDDDD NB I. :D még mindig röhögök :D (2013.01.05. 12:49) Meet Eszter
  • mocc: ja kérem, volt más opció is a 7végére ha jól tudom :P (2012.12.16. 20:29) Nyugdíjas bál
  • sensimilla1: ha van marlboro man, akkor en letrehozhatom az LD Ladyt? (: (2012.12.15. 11:55) Ágy, Asztal, TV

Linkblog

A dagadt raszta

Madafaka

2010. január 27. - Budapest, Filter

Miután 2010. január 2-án Jolán csúnyán cserbenhagyott, így le kellett mondanom a 8-ára tervezett szombathelyi utam, ahol nem kisebb zenekar lépett fel, mint az újjáalakult kedvenc biciklisfutár rap zenekarom, a Jah's Warriors, valamint a The Three Teadies - akiket én vittem volna le -  lélektisztító zarándoklatként indultam el a Filterbe, hogy másodjára is megtekintsem a TTT-t.

Az est folyamán rajtuk kívül még egy hippizenekar is fellépett, akiknél a basszus és a két gitár is vonalból szólt és feltételezem, ha a második zenekar nem hozza magával a dobfelszerelését, akkor egy csörgődobbal is vígan el lettek volna. Zenéjük szórakoztató volt, a nevüket nem tudom. Közvetlenül a TTT után a reggae selectoroké lett a főszerep. Persze alapvetően nem kéne ennyire előreszaladnom, de mondanivalóm magvának ez a szerves része.

Első abszolút reggae disco látogatásom úgy 7 évvel ezelőttre datálódik és egyáltalán nem tetszett amit akkor láttam. Az, hogy a zene akkoriban egyáltalán nem volt szimpatikus a számomra, valamint egy friss szakítás záróakkordjaként próbáltam a Trafóban elütni az időt már önmagában is megalapozta a tökéletesen szar estét, de a hirtelen bemutatott pár ember felszínes megjelenése csak olaj volt a tűzre. Körülbelül 10 perccel később hányingerrel küszködve távoztam. A fene se gondolta, hogy 7 évvel később ilyen mély sebeket fog feltépni a dagadt raszta megjelenése. Mikor megláttam és meghallottam a kérdését, miszerint mikor kezdődik a simmer down party a kalapom mertem volna rá tenni, hogy nem fog bejönni a koncertre annak ellenére, hogy gyakorlatilag ugyanolyan számokat hallhatna, mint amik a lemezjátszóból fognak majd szólni, csak éppen élőben. Aztán persze valamelyik spanja csak rávette, hogy tolja már be a képét az eseményre, amit "nekem nincs erre 500 forintom" mondattal kísérve hajtott végre. Nem tudom, hogy aztán önerőből vagy meghívásos alapon jutott-e be, de ez nem is lényeges, hiszen sokkal fontosabb dolgokról van itt szó. Én értem, hogy a sound system/selector kultúra mennyire nagy és elfogadott dolog és minden valamit is magára adó igazi jamaikainak csak ezt szabad imádnia, mint ahogy minden igazi zsidó felháborodik a KISS zenekar logóján, de azért ne feledkezzünk már el arról, hogy a selectorkodás kialakulása és elterjedése abból adódik, hogy sokkal egyszerűbb egy lemezjátszót a hónunk alá csapni és azzal látogatni a különböző szórakozóhelyeket, mint ugyanezt végrehajtani teszemazt egy a korábban már említett dobfelszereléssel. Ráadásul a zenekar másik nagy átka, hogy a tagok adott helyszínen egyszerre történő megjelenésének megszervezése sem egyszerű feladat. Már csak ezért is ildomos a stílus orientált közönségnek hálával üdvözölnie egy egy ilyen próbálkozást, főleg ha még az jó is. Különösen igaznak kellene ennek lennie a piros sárga zöld kitűzőshajcsatosnadrágossapkás bohócokra, ha már kifele úgy mutatják, hogy micsoda reggae arcok is ők. Mondjuk az ilyen túlöltözött idétlen majmokat alapból is rühellem.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://madafaka.blog.hu/api/trackback/id/tr561712039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása