Hogy mik vannak?!

Koncertlátogatásokból levont logikus következtetések. Nagyon tanulságos.

Friss topikok

  • Bukócső Edömér: S aztán a pap... (2013.02.12. 14:58) Ana
  • Toma: @Madafaka: Hát nem... Pesterzsébet (2013.02.08. 15:27) Nemzetközi Béla Nap
  • Madafaka: @Csáp: Csáp bazmeg ez kurvanagy :DDDDDD NB I. :D még mindig röhögök :D (2013.01.05. 12:49) Meet Eszter
  • mocc: ja kérem, volt más opció is a 7végére ha jól tudom :P (2012.12.16. 20:29) Nyugdíjas bál
  • sensimilla1: ha van marlboro man, akkor en letrehozhatom az LD Ladyt? (: (2012.12.15. 11:55) Ágy, Asztal, TV

Linkblog

Jelentés a kulisszák mögül, avagy a sztárok élete sem csupa játék és mese

Madafaka

2007. május 18. - Budapest, Vörös Yuk

Az egész egy hete kezdődött, mikor fölvettem a kapcsolatot a szervezővel, hogy ugyan már mondjon valamit a koncerttel kapcsolatban. Hamar kiderült, hogy a vezetésnél nagyfokú fejetlenség uralkodik, amire igazából számítottam. Mint ahogy arra is, hogy nemvárt anyagi gondok merülhetnek fel, mert azért valljuk be az 1000 forint egy Vádlottakért, egy Fekete Tevéért, egy Club Tequiláért és csak az udvariasság miatt a végére KOC-ért azért kicsit indokolatlanul magas még ha a Sziget idén 8 rugós napijeggyel fut is.

Aztán elérkezett a koncert napja is, amikor még úgy állt a dolog, hogy nem lesz basszusláda. Ennek oka  hogy az eszköz biztosítása ránk lett testálva, ami még meg is lett volna valósítva, ha lett volna autó. De nem volt. Node sebaj! Nosza rajta! A Vörös Yuknak van ám saját ládája, amit zenekaronként egy rugóért bérbe lehet venni, tehát összesen négyezerér ez a kérdés máris megoldódni látszott. Hét óra magasságába volt szíves Erdő felvenni a Lehelen. Ehhez el kellett jönnie a Yuk elől, mert cseppett korán érkezett. Rövid telefonos konzultációnk során első és legfontosabb kérdésem az volt, hogy nyitva van-e már a hely, mire azt felelte, hogy igen, valami zenekar már megy is lefele, meg van három négy rajongó is. Azon kérdésemre, hogy az egyik rajongó egy kis raszta gyerek-e szintén igen volt a felelet. Erre én közöltem, hogy az bizony nem rajongó, hanem a szervező. Egy elhaló nebassz volt csupán a válasz. Ezt követően megbeszéltük a találkozót ahol annak rendje és módja szerint fel lettem véve. Hét harminc körül érkeztem meg a helyre, ahol a parkolóban egy húsz-harminc fős kislánykavalkád látványa fogadott. Nyugtáztam, hogy az van amire számítottam. Mivel ezen a jeles eseményen akartuk elkészíteni a második koncertDVD-nket így az első dolgom az volt, hogy azonnal felvegyem a kapcsolatot a technikussal. Zsuzsa nénitől megtudtam, hogy sajnálatos módon még nem érkezett meg. Ő egyébként aggodalmát fejezte ki az ügyben is, hogy nem győzi elhajtani a lurkókat a bárpulttól, meg nem tinidiszkó ez az istenit. Innestül biztosra vettem, hogy nem lesz tartva itt semmiféle idő, de hogy az üres perceim ne töltsem haszontalanul, fölszaladtam, hogy kitöltsem a vendéglistát. Gyűlölöm, ha valaki megkér, hogy írjam fel aztán meg baszik eljönni. Na miközben kinn állok egyszercsak azt látom, hogy a lánysereg se szó se beszéd megindul lefele mondván elővételes jegyesek vagy mifene. Szerintem igazából csak ki lett használva, hogy a Béla (merthogy így hívják a szervezőt) mindenkit beenged, aki szépen mosolyog rá. Na mindegy. A keverőember még mindig sehol, én meg már tűkön ültem, hogy tuti megint kapkodás lesz a dologból, aztán persze megjött és rövid idő alatt kiderült, hogy a felvételből nem lesz semmi, mivel nincs megfelelő kábel. Kicsit elszomorodtam, de ez van. Szép lassan beszivárgott a zenekar személyi állománya, mikoris odalépett hozzánk az első zenekar, azaz a Vádlottak dobosa, hogy adjuk kölcsön a pergőnk, mert neki nincs dobja (ez még rendben van), meg adjunk hozzá dobverőt (Bazmeg. Mennyi egy Csibi stick? 50 forint? Hihetetlen mik vannak, ugyanakkor ez aztán a jó punkos mentalitás.) Hogy ne menjen semmi sem egyszerűen beszarik a hely gitárerősítője. Visszapörgetve az eseményeket, annak idején amikor itt először felléptünk ugyanez a probléma állt elő. Úgyhogy a gitár vonalból ment. Igenám! Csakhogy azt meg nem lehet torzítani. Mi lesz így? Jön a kérdés, merthogy a gitárosnak még egy torzítópedálja sincs és anélkül meg nem hajlandó játszani. Erdő oldja meg az estét. Odadja az övét (Márhogy a sajátját és nem az övét.Értd. Nem öv.), majd kezdődhet is a show körülbelül fél óra csúszással. Én föl-alá rohangálok úgyhogy nem tudok konkrétumot mondani a műsorukról, közönségről, semmiről úgy általában. Az biztos, hogy amit hallottam az a jól letisztult puttópunk vonal. Nagyon tehetségesek a srácok. Tényleg.

Volt lenn egy fotós gyerek aki lázasan kattintgatott és mindenkinek névjegykártyát osztogatott, hogy hol lehet megnézni a képeket. Mondtam is a Tomának, hogy kéne gyártani nekünk is KOC-osat az ilyen alkalmakra. Itt lehet gyönyörködni. Az a kemény, hogy koncertileg gyakorlatilag csak mi lettünk megörökítve. Mármár tényleg kénytelen vagyok elhinni, hogy mi voltunk a főzenekar annak ellenére, hogy az ez alkalomra gyártott karszalagon csak a mi nevünk nincs feltüntetve, szemben például a Ska-Péccsel, ami meg fel se lépett. Ezt amúgy nehezményezem. Mint a képeken látható, a lányok túlynomó részén volt valami zöld szar, amiről nem tudom, hogy micsoda. Toma unszolására nem a Próbabával kezdtünk, pedig az az igazi nyitódal, mert arra nem mozog ugyan senki, de beordíthatom az elején, hogy "Spettaculare". Amúgy lesz majd bejövő zenénk. De ez titok. Na úgyhogy nyitódalként elnyomtuk a Mekiszerelmet, aminek a végén (Merthogy többnyire csukva tartom a szemem valamilyen belső utasításra.) azt vettem észre, hogy elég népes tömeg (kvázi) gyűlt össze a tánctéren, akik a Szúnyogra még táncoltak is ráadásul. Végeredményben sztorizhatnék itt arról, hogy milyen volt a koncertünk, de a Youtube-ra úgyis hamarosan felrakom az egészet, akkor meg minek tépjem a számat fölöslegesen, nem igaz?  Az a lényeg, hogy ugyanannyian táncoltak ránk is, mint a Tevére, azzal a különbséggel, hogy mi nem vagyunk annyira ismertek tini körökben. Ez azért elég szép teljesítmény nemigaz? Ami a felvételből annyira nem jön le az az, hogy a Jason iszonyatosan jó arc. Végig poénkodta az egész estét. Legközelebb ő is kap egy mikrofont, mert ez így nem állapot.

Utánunk jött a Fekete Teve én meg elhatároztam, hogy most rendezem le az üzleti ügyeket. Mikor  Béla lepasszolt egy srácnak magamban már vigyorogtam, hogy most majd jön a duma, hogy nincs elég ember, nem tudunk kifizetni, blabla. Viszont váratlan fordulat volt, hogy nem lettünk ám ilyen egyszerűen lerendezve, hanem fölajánlottak nekünk egy Almássy téri Szabadidőközpontos fellépési lehetőséget, valamint rövid alkudozást követően a Szigetre is beprotezsáltam a bandát, amit a Süni és a Jason meglehetősen rezignáltan fogadott. A Tevére sem emlékszem.

Az est utolsó fellépője a Club Tequila volt. Szerintem előálltak pár új számmal. Megérzésemnek megfelelően rajtuk már csak a haveri társaság maradt, hiszen a teve sleppje távozott a helyről. Én annak idején okosan a Teve elé helyezkedtem, hogy legyen ember aki vigad ránk. A Tequilán az új dobos távolléte okán ismét Koko zsenialitását élvezhettük végig, valamint unszolásomra Katival nyomtunk egy közös Go away UZI-t, amiben van ráció múgy, csak normálisan be kell lőni, hogy ki mikor mit és akkor lehetnénk olyanok, mint a Tunyogi Orsi meg a Ganxta Zolee a Jött egy felhő és leszállt közénkben. Hát az is milyen jó volt, nemigaz? Volt két Green day nóta. Ebben is vokáloztam. Egész egyszerűen utálom a Tequilát a közönség soraiból nézni. Mondjuk jobban belegondolva ez az összes zenekarral így van.

Update

A koncert zenei anyaga immáron elérhető a youtube-on.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://madafaka.blog.hu/api/trackback/id/tr8684476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Toma 2007.05.21. 08:39:32

Csibi sticks szerintem minimum 500.

Lmild 2007.05.21. 14:17:16

Sajnálom, hogy nem lehettem ott, becsszó:terveztem, de aztán szülinapi ajándékként Zoránra vittem a zanyámat:)Legközelebb...

Madafaka · http://madafaka.blog.hu 2007.05.21. 14:23:15

:o)

volt más is aki először a zoránra akarta fogni, de aztán inkább oda se ment :o)

a legtisztességesebben azok jártak el, akik két helyre is mehettek volna, de inkább sehova se mentek.

köszi amúgy :o)

Madafaka · http://madafaka.blog.hu 2007.05.22. 09:51:26

Update-eltem a posztot, úgyhogy az új linkben meg lehet nézni kompletten a koncertet. Ez majdnem olyan, mintha ott lettél volna ;o)

Söri · http://feketeteve.hu 2007.06.01. 21:57:02

Hi Madafaka!
100%-ban egyetértek.
Viszont ősszel mindenképpen koncertezzünk még együtt szerintem!

Madafaka · http://madafaka.blog.hu 2007.06.05. 11:24:21

feltétlen, de ne Béla szervezés legyen ;o)

Chevy 2007.06.14. 08:32:47

Szerintem ez a "szervezés" igazi nemvállalokfelelősségetazértamitcsinálokéslevanmindenki...va dolog volt.
Ha be van igérve egy fellpőnek pénz akkor az BE van igérve! Az, hogy meg tudja tölteni egy szervező a helyet az nem csak a zenekaron múlik. A szervező feladata ezt összehozni. (a nevében is benne van) Ha képtelen rá miért a zenekar szív? Miért a zenekar jön ki veszteségesen? Ez igazi lehúzósszagú dögvész! Ezért is tartanak csak ott magyarországon a fiatal művészek ahol tartanak.
Mindenesetre a fellépők jók voltak! Amit alakítottál az felejthetetlen!
Üdv!

Madafaka · http://madafaka.blog.hu 2007.06.14. 11:00:20

jó. most a gyerek gyakorlatilag ugyanazt csinálta, mint az átlag underground szervező, azaz a bevétel költségéből akarta fedezni a helybérletet, meg a zenekarokat is. persze én ezt tök megértem, mert ha minden klappol, akkor ez is lenne a normális.

csakhogy a vendéglátás ennyire kurvára nem kiszámítható. egyszer nagyobb a bevétel, másszor meg kevesebb. szal lehet, hogy a szervező fele egy buli veszteséges a következő meg kurvajó és akkor a kettő szépen kiegyenlíti egymást és a jóból kikompenzálja magának az előző veszteségét. így kéne működnie szerintem, csak senki nem mer kockáztatni, így többnyire a zenész az aki szopik, dehát a zenélés az intellektuális prostitúció, tehát nincs is ezzel ilyenformán semmi gond, bár a kurvát azé megfizetik és még kevesebb energiát igénylő szolgáltatást is nyújt. na nem mintha nagyon kimerültem volna, vagy ilyesmi, csak érted.

mindenesetre az ilyen beígére nem fizeteknek az az eredménye, hogy az emberben felmerül, hogy egy faszt fogok még egyszer veled bótolni. A Pályi faszfejet meg már föl se hozom mer úgy baszott át, mint szart a palánkon, de szerintem ezt személyesen fogom lerendezni. Persze az eset tanulópénznek jó volt, csak nem értem mér nekem kell ezt még mindig fizetnem.

amúgy effektíve nem volt veszteséges a buli, mert én kurvajól éreztem magam ozt ez az ami igazán fontos. ha megkaptam volna a pénzt, az ment volna terembérletbe, tehát lett volna helye. ennyiből szar. de a szervezőnek nem lenne szabad így gondolkodnia, hogy örülj, bazmeg, hogy felléphetsz. és legfőképpen nem szabad jóhiszeműen beengednie a kis barátait, mert havertól mégsem fogad már el pénzt az ő bulijára. a legszebb a történetbe, mikor felhívtam, hogy a vendéglista, hogy lesz, aszondta ő ezzel nem foglalkozik. annyi embert vihetek be, amennyit csak akarok. mondtam is neki, hogy ez az évszázad faszsága, mer akkor honnan a tökömből akar engem majd kifizetni. akkor még azt hittem, hogy ki akar.

azé kíváncsi vagyok, hogy egy animát hogy szerveznek le ezek a puhapöcsök.

Madafaka · http://madafaka.blog.hu 2007.06.14. 11:19:58

az animát azé mondtam, mer azzal kérkedtek folyton.

viszont az utolsó előtti mondtod (szal az üdv előttit) nem köszöntem meg, holott meg kellett volna, szal köszönöm :o)

jj 2007.09.03. 13:32:44

Lehet, h a vádlottak neked 1 puttó punk, de még mindig többet mond, mint a te kis vattacukor Zöld napod, abban igazad van, h csórik a srácok, de nem olyan pöcsök mint te:D bár a nevükben nem tok beszélni. HIPPIK
süti beállítások módosítása